adsens

Гармонія природи у вірші М. Ю. Лермонтова "Люблю я ланцюга синіх гір ..."

М. Ю. Лермонтов чудово відчував природу і точно міг передати свої відчуття. У вірші "Люблю я ланцюга синіх гір ..." він описує барвистий захід сонця в горах:



Ярка без світла і красна

Спливає з-за них місяць ...



Або



На заході вечірній промінь

Ще горить на ребрах хмар

І розпоряджатися всіма зволікає він

Місяці
- похмурий небосхил ...



Кожне слово вірша пронизане настроєм, чином, кольором. А потім - прагнення, політ, стукіт копит, і завмирає подих:



Одного разу при такій місяці

Я мчав на баскому коні ...

... Туманний місяць і мене,

І гриву, і хребет коня

Сребрістим блиском обсипав ...



Лермонтов дуже добре відчував ритм життя. Людина стрімкий в бажаннях, думках, діях. Але термін його життя короткий, і, вирвавшись з круговерті, можна встигнути побачити, для чого ми народжені.



... І довго так мій кінь летів ...

І кругом себе я подивився:

Все та ж степ, все та ж місяць ...



Ми крихітна частина природи, її осколок, ми не можемо приборкати її, хоча вже й вибилися з-під материнського крила. І Лермонтов дуже тонко помітив, як місяць



Здавалося, дорікала в тому,

Що людина з своїм конем

Хотів панування степів

У ту ніч сперечатися з нею!



У смерті немає життя, а в житті є природа, а в природі є гармонія, гармонія повинна бути в людини, і така цілісність допоможе нам побачити світ очима чудового поета Михайла Лермонтова.