adsens

Образ Печоріна

Це портрет, складений

з пороків усього нашого покоління,

в повному їх розвитку.



М. Лермонтов


Роман "Герой нашого часу" - найбільш зріле і великий твір Михайла Юрійовича Лермонтова, вдумливого письменника-філософа. Головний герой роману - Григорій Олександрович Печорін - гідне продовження пушкінського Онєгіна і наступний за ним в галереї "зайвих людей".

Печорін - молодий аристократ, активно втручається в навколишнє життя. З перших же сторінок роману перед нами постає герой, небайдужий, допитливий, бажаючий взяти від життя якомога більше. Спочатку ми не розуміємо мотивів його вчинків, нас дивує незвичайна ексцентрична натура молодої людини. Печорін краде вподобану йому дівчину, не думаючи про ті дії, які можуть піти за цим вчинком. Він щиро вірить, що закоханий у "діву гір", що ця любов стане рятівним містком, по якому герой зможе перейти в нову для нього, повну сенсу, життя: "Коли я побачив Белу у своєму будинку, коли в перший раз, тримаючи її на колінах, цілував її чорні локони, я, дурень, подумав, що вона ангел, посланий мені жалісливий долею ... "Але незабаром Григорій Олександрович розуміє марність сподівань:" Я знову помилився: любов дикунки трохи краще любові знатної панночки ", - зізнається він Максиму Максимович.

Поступово у боротьбі з суспільством Печорін втрачає свою активність, стає байдужим, холодним спостерігачем. Якщо в голові "Тамань" Григорій Олександрович активний, навіть цікавий, то глава "Мері" являє нам вже інфантильного людини, що пливе за течією, тільки від'їзд Віри (жінки, яку він глибоко і щиро любить) на короткий час відроджує в ньому бажання кардинально змінити своє життя. Ми бачимо відчай і сльози героя: "При можливості втратити її навіки Віра стала для мене дорожче всього на світі - дорожче за життя, честі, щастя! .. Кінь впала ... Я залишився в степу один, втративши останню надію ... Я впав на мокру траву і як дитина заплакав ... "Ми радіємо, що" людина "у Печоріна не помер, він ще здатний глибоко і щиро любити. Але порив кінчається дуже швидко. Перед нами знову стриманий, холодний, таємно страждає людина.

При зустрічі з Печоріна оповідача вражають очі героя: "вони не сміялися, коли він сміявся! .. Це ознака - чи злого норову, або глибокої постійної смутку ... погляд його - нетривалий і важкий, залишав після неприємне враження нескромного питання і міг би здаватися зухвалим, якщо б не був настільки байдуже спокійний ". Що ж сталося з героєм, чому він з активного, талановитого і допитливого людини стає подобою особистості? У своєму журналі-щоденнику Печорін пояснює причину свого переродження: "Я був готовий любити весь світ - мене ніхто не зрозумів: і я вивчився ненавидіти. Моя безбарвна молодість протекла у боротьбі з собою і світлом: найкращі мої почуття, боячись глузування, я ховав у глибині серця: вони там і померли ... Я став моральним калікою ... "

Яке гірке визнання! Що залишається нашому героєві?

Він подорожує в надії хоч якось скоротати століття або знайти свій дочасний свій кінець. На питання Максима Максимович: "А коли повернетеся?" - Печорін зробив знак рукою, який можна було перевести наступним чином: навряд чи! Та й навіщо? .. Горький підсумок життя.