adsens

Моє розуміння ринкової економіки

схоже продаємо, премію в сувенір даємо!



(Російська приказка)




У наш час економічні питання хвилюють нас набагато більше, ніж, наприклад, в епоху застою. Це і зрозуміло. Щоб навчитися добре і чесно заробляти гроші, треба чітко розбиратися в питаннях економіки.

Я вважаю, що головним питанням є перехід від централізованої системи господарства до ринкової. Ми все більше переконуємося, що це єдиний шлях виходу Росії з економічної кризи. Якщо економіка буде процвітати, то і в суспільстві встановиться нормальне життя, зміцніє демократичний лад. Багато хто зараз втратили віру в демократію тільки тому, що відчувають матеріальних труднощів. З інформації, яку я отримую з газет і з екрана телевізора, я зробив висновок, що ситуація в нашій економіці вкрай важка й суперечлива. З одного боку, політичні та громадські діячі країни беруть енергійних заходів з конверсії військового виробництва, щоб воно приносило користь нам, споживачам, а не тільки армії. Але, з іншого боку, зростає рівень інфляції, розвивається так звана "тіньова" економіка, процвітають мафіозні організації.

Мені боляче дивитися, як погіршується життя простих людей. Їм не платять заробітну плату. У складному становищі опинилися шахтарі, вчителі, вчені, творча інтелігенція. Ми живемо в постійній напрузі, тому що політична і економічна нестабільність в будь-який момент може вилитися в соціальне потрясіння, що завжди несе за собою людські жертви.

Я згоден з політикою нашого уряду, спрямованої на економічні реформи, мета яких - створення ринкових відносин. Ринок в моєму розумінні - це економічна система, що складається з трьох основних моментів: перший - споживчі товари, другий - товари виробничого призначення і третій - робоча сила, земля і гроші. Якщо хоч одного моменту з цих трьох не буде, то ніяких ринкових відносин скластися не може або вони будуть дуже неефективними. На цю тему я чув хороший анекдот. Зустрічаються два комерсанта. Один запитує: "Цукор потрібен?" - І, почувши ствердну відповідь, він додає: "Ну, тоді гони гроші - я зараз збігаю, знайду тобі цукор". А другий йому: "Зачекай, я зараз збігаю, пошукаю грошей". По-моєму, зараз в економіці коїться майже таке ж: біганина, перепродаж, а виробництво страждає. Правильно, що Президент організував ЧК податкової інспекції, тому що несплата податків є головною причиною, через яку люди не отримують зарплату в соціальних сферах.

Сучасний ринок повинен бути також потужним двигуном НТР, механізмом росту і розвитку виробництва. Якнайшвидше введення в нашій країні ринку дозволить поставити цей механізм на службу нашому добробуту і допоможе розкрити здібності кожної людини.

Велике значення в механізмі ринку має чесна конкуренція між виробничими та торговими структурами. Тут, я вважаю, необхідно боротися з криміналом, який сковує ці відносини.

Проблем в економіці багато, і я не вірю, що вони скоро вирішаться. Для цього всім нам треба бути грамотними в економічному відношенні. Мені здається, що якнайшвидшого впровадження ринкових відносин заважає ще й недосвідченість нашого суспільства у цих питаннях. Поки спокушатися не доводиться. Але мені здається, що навіть розуміння того, що ніякий уряд, ніякі вчені-економісти і депутати Держдуми не вирішать за нас наші проблеми, - це саме по собі вже крок вперед, до ринку.