adsens

Сила любові (есе)

Ні, я не дорожу бунтівним

насолодою,

Захопленням чуттєвим, божевіллям, несамовитістю ...



О. Пушкін




Любов у всі століття була головною рухової енергетичної силою людства на шляху до гармонії життя. Створено безліч творів мистецтва, присвячених любові. Це, здавалося б, дуже інтимне почуття, впливало навіть на хід історії.

Любов як почуття і феномен досліджували поети і вчені. Їй звірявся свою долю великі полководці і самодержці. Тому існує безліч теоретичних визначень любові. Якщо покопатися у словниках, то можна знайти її десь між "місяцем" і "лютики". У всякому випадку, ці символи пояснять, чому твори мистецтва про любов рясніють "місячним світлом" і "квітами".

Я прийшов до висновку, що на всі питання, пов'язані з любов'ю, найбільше підходять негативні відповіді, ніж позитивні. Дійсно, в житті часто так буває: чоловік закохується в жінку за красу, а потім бачить, що його кохана думає тільки про свою зовнішність. Жінка виходить заміж за чоловіка через його розуму, а потім усе життя відчуває себе дурніше перед ним. Інша виходить заміж заради грошей, а потім починає відчувати відразу до чоловіка, тому що він думає тільки про справи. Союз на сексуальному грунті загрожує муками ревнощів у майбутньому, тому що партнери припускають, що об'єкт їх насолоди так само може залучати й інших.

Що ж таке любов і в чому її сила?

Я вважаю, що любов перш за все бажання бути з конкретною людиною більше, ніж з будь-якими іншими. Люблячий чоловік повинен допомогти іншій людині відчути себе самим собою. Недарма ж з коханою людиною завжди відчуваєш себе легко, вільно, з'являється бажання зробити який-небудь піднесений вчинок. Але, звичайно, тут потрібна взаємність. Якщо почуття однобічні, то задоволення вони не приносять, хоча література повна прикладів піднесеної однобічної любові. Я не сперечаюся, така любов теж облагороджує людину, але в порівнянні з тим, що могло бути у випадку гармонії, вона все одно програє.

Особливо я хочу виділити романтичне почуття закоханості, в якому, на мій погляд, існують два різних полюси: один позитивний, а інший негативний. До позитивного я відношу прагнення принести іншій людині радість, зробити для нього благородний вчинок, дати йому те, про що він безуспішно мріяв, присвятити талановитий твір мистецтва. До негативного полюса любовної романтики я відношу різні палкі та нездійсненні обіцянки. Наприклад, вічно любити одну людину, померти в один день та інше. Мені здається, в коханні треба більше думати про сьогоднішній день, а не про вічність і передбачуваному показної завершення. Відомо, що кохання між людьми триває рівно стільки часу, скільки вони вносять свій внесок у ці відносини. На жаль, ця умова виконати не так легко.

Романтика може бути використана і проти того, від кого вона виходить. Часто один закоханий вимагає від іншого для підтвердження своїх почуттів якого-небудь безглуздого вчинку або зовсім нездійсненного. Наприклад, у моєму дитинстві одна дівчинка вимагала від хлопчиська, аби він довів свою відданість їй стрибком з другого поверху. Той стрибнув і зламав собі ногу. У дорослому житті іноді існують між деякими людьми приблизно такі ж стосунки.

Але я зовсім не проти гарної романтики. Без неї душа не здатна на політ. В основі всіх ідей лежить романтика. Вона, як магніт, притягує до нашої душі все прекрасне в навколишньому світі. Треба бути вдячним тим, хто її в нас збуджує. Кажуть, що цар Соломон любив тисячу разів. А адже він був відомий як один з наймудріших мужів свого часу. Значить, романтичний людина - це завжди мудра людина.

На землі немає людини, яка б не хотів бути коханим. Напевно, ще більше людей переконані, що їх люблять не так сильно, як вони цього заслуговують. Мені здається, що останні в дитинстві знали мало любові і тепер шукають її в інших.

Отже, сила любові - в гармонії, у мудрості і в почуття міри. Прийнято вважати, і, я думаю, справедливо, що самої гармонійної особистістю в Росії був поет Олександр Сергійович Пушкін. Його вірш "Ні, я не дорожу ...", мені здається, вичерпно відповідає на питання про кохання. Спочатку ліричний герой захоплюється "стогін, криками вакханки молодій", переживаючи закоханість, а не любов. Коли проходить "мить останніх здригання", герой розуміє, що він не задоволений. Він починає згадувати іншу жінку і порівнювати її з вакханки. Захват, який викликала в ньому вакханки, поступається місцем болісного почуття любові до далекої лагідної і смиренної коханої. Вона - повна протилежність вакханки: соромлива, побожно, стримана у почуттях, але "і пожвавлюється потім все більш, більш - і ділиш нарешті мій полум'я мимоволі!". У цій класичній формулі кохання є всі необхідні для довгого щасливого кохання моральні початку.

На закінчення хочу сказати, що, поки буде існувати людство, тема кохання завжди буде відкритою, проте навіть письменники-фантасти не можуть запропонувати що-небудь принципово нове в любовних стосунках.