adsens

Порівняльна характеристика Онєгіна і Тетяни за романом «Євгеній Онєгін»

Олександр Сергійович Пушкін - видатний поет всіх часів і народів. Його геніальні твори хвилювали читачів багатьох поколінь. Але його вірші, як і раніше молоді, цікаві й актуальні. Найбільшим і найцікавішим твором Олександра Сергійовича є роман "Євгеній Онєгін". Бєлінський називав його "енциклопедією російського життя". Дійсно, роман багатосторонньому, дає уявлення про життя Росії першої чверті XIX століття. Але мене більше цікавлять образи героїв цієї епохи. Застаріли чи наші ідеали в порівнянні з пушкінським часами? Я думаю, немає. Спробую зіставити двох героїв: Тетяну і Онєгіна. Так, це важко - порівнювати чоловіка і жінку, але й цікаво.

Тетяна - вдумлива, романтична натура, яка виросла російською роздолля.




Замисленість, її подруга

Від самих колискових днів,

Течія сільського дозвілля

Мріями прикрашала їй.




Онєгін ж в суєті світського життя не відчуває її принади,




Там буде бал, там дитяче свято.

Куди ж поскаче мій пустун?

З кого почне він? Все одно:

Скрізь встигнути не дивно.




Євген рано втомлюється від безглуздого життя, намагається наповнити її читанням, працею:




Томясь душевної порожнечею,

Сів він
- з похвальною метою

Собі привласнити розум чужий;

Загоном книг втупив полку.

Читав, читав, а все без толку ...




Спосіб життя героїв продиктований тим, що Тетяна живе в селі, а Євген - у столиці. Її виховують няня, природа Росії, сімейний уклад. Герой же був відданий з раннього дитинства на руки "Мadame і Моnsier". "Російська душею", героїня сприймає життя в селі спокійно. Вона живе в гармонії з природою, тому не відчуває нудьги, туги. Тетяна - цільна & багата натура, а не порожньою посудиною, який вимагає заповнення. Героїня любить читати романи, які їй заповнюють одноманітність життя, будять уяву:




Їй рано подобалися романи;

Вони їй замінювали всі;

Вона закохується в обмани

І Річардсона та Руссо.




Але і російська старина близька героїні. Тетяна із задоволенням слухає няніни казки, вірить ворожінням, ознаками:




... Страшні розповіді

Зимою в темряві ночей

Полонили більше серце їй.




Волею долі опинившись у селі, Євген надходить розсудливо і раціонально:




Ярем він панщини старовинної

Оброком легким замінив;

І раб долю благословив.




Але й тільки. Природа його хвилює рівно "два дні", нудьга долає так само неминуче, як і в столиці. Євгеній не знає російської природи, не вміє її любити і цінувати, розуміти її, так як його виховували в місті та ще й іноземці. Зустрівши Тетяну, він відразу зрозумів і оцінив її, але "звичкою милої не дав ходу, свою осоружний свободу я втратити не захотів" - Так потім він пояснить Тетяні причину своєї холодності.

Випробування любов'ю герой не пройшов. Він злякався справжніх почуттів, тому що звик до світської фальші, "грі", а щирість Тетяни злякала, навіть відштовхнула Євгенія. Він намагається навчити героїню приховувати справжні почуття, уміти лицемірити, тобто того, що вмів сам.




Вчіться панувати собою;

Не всякий вас, як я, зрозуміє;

До біді недосвідченість веде.




А ось любити, бути щирим, відкритим він не може. Через це втрачає єдиний шанс, даний Богом або долею, бути щасливим. Герой зізнається:




Але я не створений для блаженства;

Йому чужа душа моя;

Даремні ваші досконалості:

Їх зовсім недостойний я.




Онєгін - суперечлива натура. Він не поважає помісне дворянство, серед якого живе, а з іншого боку - боїться бути обмовлений цими людьми. Через цю слабкості Онєгін вбиває на дуелі приятеля і їде подорожувати. Навіщо? Щоб заспокоїти душу, совість? А може бути, щоб загинути від випадкової кулі:




Онєгін зором тужіння

Дивиться на димні струмені

І мислить, сумом отуманен:

Навіщо я кулею в груди не поранений?

Чому не кволий я старий ...

Я молодий, життя в мені міцна;

Чого мені чекати? туга, туга!




Остання фраза приводить в жах. Як же сумна і безвихідний повинна бути життя, якщо молода людина мріє про смерть!

Тетяна ж, як і раніше рівна, спокійна, величава. Але як їй дається це спокій?! Вона хороша "учениця", чудово засвоїв урок, даний їй на селі. Героїня краще розуміє Онєгіна, ніж він сам себе.

Роман обривається на полуфразе. Але автор сказав усе, що хотів. Він створив образ героя двадцятих років XIX століття. Намалював прекрасний портрет російської жінки, що минає, корінням в сільську літературу. І фраза Тетяни:




Я вас люблю (до чого лукавити?),

Але я іншому віддана;

Я буду вік йому вірна,
-


гідний кінець, що вінчає цей безсмертний, вічно юний роман.